Saturday, July 10, 2010

ku ingin kamu

ku aturkan langkah pena untuk menulis ini,

kau yang pertama kali ku lihat,hati ku sudah terpikat.ku lihat kau buat kali ke dua kau senyum padaku.saat itu seakan dunia ku jauh melayang.ku atur langkah untuk mengenali mu,kau balas salam persahabatan dengan penuh keihklasan.aku gembira dengan kehadiran kau dalam hidupku ini.aku tidak mahu terburu-buru untuk menyatakan yang kau telah mencuri hati ku.sayangku,setiap senyum,kata-kata dan suara mu cukup membuatkan aku bahagia,setiap kali kau di landa masalah aku lah menjadi telinga yang setia mendengar setiap kali kamu sunyi akulah yang menjadi riang di hidup mu.

hati ku tidak keruan,rindu ku sudah mengatasi had aku telah atur segalanya,di bawah bintang-bintang berkerdipan di awan.di temani dengan cahaya nun bulan jauh di sana kau dan aku duduk di bangku dan tersenyum melihat tasik yang penuh dengan angsa putih berenang-renang seakan menyuruh aku cepat mengatakan apa yang ku pendam selama ini.Aku terus mengengam tangan mu dan melafaskan segalanya.

sayangku,sejak pertama aku melihat mu aku yakin kau untuk ku,semakin kita rapat semakin itu aku yakin aku terbaik untukmu.malam ini,dengan hati yang ikhlas,dengan jiwa yang sangat tenang dan fikiran yang sangat matang,aku ingin kau menjadi milikku,buat selamanya.aku tidak bisa janji kan bulan dan bintang sebagai hantaran cintakku padamu.tapi aku bisa janjikan kesetiaan,kejujuran dan cinta ku padamu.aku memang tak sesempurna zulaikha atau ratu balqis tapi percayalah sayang,aku bisa menjadi hawa dalam hati mu.

kau renung mata ku ,kau senyum dan aku dengan muka yang sangat tenang dan redha dengan apa jua keputusan mu berani membalas pandangan mu.kau menarik nafas dalam-dalam dan kau menjawab.

wahai juwita,
aku juga mencintaimu,tetapi jauh di sudut hati ku takut ingin meluahkan semua,aku takut aku tak bisa menjadi kekasih yang terbaik buat ku kerana kau lah perempuan yang sempurna dimataku,kelembutan mu.kejujuran mu,kesetiaanmu menunggu ku telah membuat kan aku terpesona dengan mu,senyumamu seaakn pengubat ketika aku rungsing.tapi sayang aku juga tak bisa janjikan emas permata tapi percayalah cintaku padamu lebih dari itu.

aku tersenyum dan tanpa ku sedar air mata ku mengalir dengan sendiri.aku bersyukur kepada mu ya tuhan kerana dia membalas cinta ku.aku berpimpinan tangan menyusuri tasik itu dengan harapan dia sentiasa di sisi ku dulu kini dan selamanya.

0 comments:

Post a Comment

 
Blog Template by Delicious Design Studio